Znaczenie fanpage'a na facebooku w reklamie

Fanpage na facebook'uW dobie XXI wieku media społecznościowe są wszechobecne, zdominowały życie wielu osób. Tak bardzo popularny facebook poza kontaktem z bliskimi i przyjaciółmi oferuje również nieocenioną możliwość reklamy dla przedsiębiorców i firm.

Nie powinniśmy negować wpływu reklamy na tym znanym portalu społecznościowym na konsumentów, często wpływ dobrze prowadzonego fanpage'a może być większy niż drogie kampanie marketingowe, na których przygotowanie poświęcone zostały długie godziny i spory nakład środków pieniężnych.

Fanpage może został założony przez osoby prywatne oferujące swoje usługi, sklepy internetowe lub stacjonarne, małych przedsiębiorców, biura, duże firmy i wiele innych podmiotów gospodarczych. Jego założenie jest całkowicie darmowe i nie wymaga często wielkiego nakładu pracy. Wystarczy regularne aktualizowanie profilu i zapoznanie naszych obecnych i potencjalnych klientów z specyfiką naszego produktu i usług.

Za pośrednictwem fanpage'a na facebooku można również utrzymać kontakt z klientem, odpowiadać na jego pytania, udzielić fachowej porady, która pozytywnie wpłynie na wizerunek firmy wśród konkurencji. Klient zwracający się po pomoc powinien zostać potraktowany fachowo i rzetelnie, dlatego istotną kwestią jest, by osoba prowadząca profil znała specyfikę towaru, była zaznajomiona z branżą w jakiej działa, a także była skrupulatna i dokładna w tym co robi, traktowała klienta uprzejmie, z dużą dozą cierpliwości.

Ważne jest regularność naszych działań, jeśli pytania klientów pozostawione zostaną bez odpowiedzi nie wzbudzi to zaufania i nie pomoże w budowaniu pozytywnego wizerunku marki. Treści umieszczane na profilu firmy są jej wizytówką, powinny być różnorodne, ale jednocześnie zachować zbliżoną do siebie tematykę. Powinny być też oryginalne, by wzbudzić zainteresowanie naszych obserwatorów, nie nudzić i nie zniechęcać. Nic nie denerwuje tak jak ogromne ilości bezwartościowej treści zalewające konsumenta. Zamiast zachęcać to zniechęcają naszego potencjalnego nabywcę.